2011-03-18 15:01:00

Izleti i ljetne škole

planetarij u stvarnom vremenu

O posjetima zvjezdarnicama, planetarijima i astronomskim društvima...

Izlet na Mosor (2012.)

(Josip Denona)

Izlet na Mosor je trebal krenut u 8 uri, no prije normalno - jutarnja kafica. Ali ni moglo sve da gre ko po loju jer bus je bil pre mali i morali smo još čekat veći bus da bi svi stali. Sve je to sredila naša draga profesorica fizike Snježana. Napokon smo krenuli još je bila pospana atmosfera, al se već čulo smiha kod naših veselih đaka. Profesoricu geografije Rukavinu smo pokupili u Kolanu. Kad smo bili bliže našen cilju atmosfera je bila življa. Pende i Luka su glavni bili, a Penda su Vuka i Bistra pratili. Svi su već pomalo uzbuđeni bili i jedva čekali da van z busa zajdu i noge protegnu. Kad smo stigli u Split prvo je slijedila lagana šetnja. Vruće je bilo i sunce je pržilo. Po butigamin smo se muvali i na Pazaru bili, jer ipak tamo Laru snimaju. U kafani Lovre se zvala ja milin neki stariji čovik je bil al mu nisu sve daske na broju bile, svi ki su bili tu priču znaju, a ja detalje pričat nesmin jer nisu ajmo reć "primjerene za javnost". Nakon šetnje prirodon smo šli vidit rijeku Žrnovnicu, al nisan siguran ako je neki slušal onog vodiča. Većina je u boce natočila dobru vodu s tog izvora. Nakon toga krenuli smo u zvjezdarnicu i po putu je bilo zgoda i šala, i opasne vožnje strmin litican Mosora. Kad smo stigli u zvjezdarnicu imali smo predavanje; malo zanimljivo, pa malo dosadno, al ča je previše je previše, odužili su to predavanje da ih je većina zaspala. I kad smo napokon nakon celog dana došli gledat kroz teleskop sve se loše vidilo, a i bura je jaka puhala. Ja san se razočaral u vezi tog, a neznan ako ste i vi. No dobro krenuli smo nazad. Na putu je bilo veselo, i pisme i veselja i zafrkancije. Ali bilo je i smeća po busu. No nema problema naša Anamarija (Vuka) nan je zato bila glavna čistica i prava političarka borila se i protiv šofera i protiv profesorice za svoju pravdu. Zadnjih uru-dvi vožnje svi su bili pospani i jedni na drugima spali. Došli smo u Novalju jako kasno, no priznajmo bilo je i veselo i zabavno, poučno više manje. Ki je više pazil možda je i mogal nešto naučit.

astronomi iz Novalje prije osvajanja Mosora

(snimljeno u Splitu na Piazi ispod ure)

predavanje na zvjezdarnici

Pažani u Svemiru

Izlet na Mosor, subota, 17.ožujka 2012.! Sastanak i polazak ispred škole u 8.00h. U slučaju lošeg vremena izlet se odgađa.

Zvjezdano selo - Mosor (2011./2012.)

Uskoro se spremamo u posjet ZVJEZDANOM SELU MOSOR – škola u prirodi. U Splitu će nam se pridružiti voditelj škole u prirodi gospodin Tomislav Nikolić, koji će nas upoznati s biološkim, geografskim i povijesnim obilježjima Mosora (špilje, izvor rijeke Žrnovnice, Poljički statut...), te naravno odvesti nas na 600 m nadmorske visine do zvjezdarnice u kojoj ćemo slušati predavanja o zanimljivostima iz svemira. Večer ćemo provesti uz teleskop pomoću kojeg ćemo promatrati zvijezde i planete vidljive te noći. Trebamo ponijeti tople jakne, udobne cipele za šetnju, te pokoji sendvič i sok jer će povratak kućama biti kasno navečer. Mjesto i vrijeme polaska biti će ispred škole u 11.30h,  a točan datum odlaska objaviti ćemo na vrijeme budući da ovisimo o lijepom vremenu.

Posjet zvjezdarnici - RIJEKA (2010./2011.)

(Antonija Badurina Dudić)

Naša je astronomska grupa koju su sačinjavali učenici osmih, sedmih i šestih razreda bila na izletu u Rijeci. Nije nas smetalo malo oblaka, jer smo navikli s obzirom na obilne kiše koje već danima padaju. Iz Novalje smo krenuli s mini busićem. Svi smo bili pospani i tijekom vožnje samo smo razgovarali sve dok se nisu probudili naši dj Lovre i dj Fumić - koji su nas počeli zabavljati u busu. Svi smo počeli pjevat i zafrkavat se. U Bakarcu smo imali jednu kratku pauzu tj. po učiteljici jednu kratku puš pauzu. Kada smo stigli u Rijeku, prvo smo otišli u planetarij koji je napravljen poput amfiteatra, u kojem smo uživali u projiciranoj simulaciji svemira. Osim nas bilo je tamo još učenika iz drugih škola, pa smo zatim svi skupa tamo poslušali još dva predavanja o Suncu. Nakon zanimljivih i poučnih prezentacija mogli smo postavljat samo nekoliko pitanja, jer ih je naša učiteljica ih postavila čak 5! Stoga nismo dobili sve odgovore, no odgovori koje smo dobili bili su i više nego dovoljni. Poslije toga otišli smo do zvjezdarnice gdje smo imali mogućnost samo pogledat teleskop s kojim se oni služe, ali nažalost nismo uspjeli i pogledati kroz njega zbog oblaka i kiše koja se tada spustila u Rijeci. Nakon posjeta zvjezdarnici smo otišli još u Prirodoslovni muzej gdje smo vidjeli razne biljke, te kosti i tijela raznih životinja koje su uglavnom bile preparirane. Polako smo svi ogladnjeli, pa smo se poslije muzeja spustili do McDonaldsa gdje smo se dobro najeli. Ostalo je još samo malo slobodnog vremena koje smo iskoristili za prošetat se po Rijeci, nakon čega smo polako krenuli natrag prema autobusu gdje je bilo ludo jer smo opet imali dj-ejeve. Pjevali smo, plesali, ludovali, i zezali se cijelim putem prema Pagu. Možda je ta atmosfera bila previše luda za taj mali bus ali preživio je, a i vozač se veselio s nama. Kad samo došli na trajekt bilo je malo opasno jer su bili veliki valovi, ali i to smo iskoristili za pjesmu, pa je iščekivanje prošlo brzo. Uh, bilo je to natezanje s valovima jer nismo znali hoćemo li uspjeti ući u trajekt ili ne. U Novalju smo stigli oko 23:30, kada smo se rastali i pošli kući zadovoljni, veseli i malo umorni, mada smo mogli još barem 3 do 4 sata biti zajedno. Svi sada jedva čekamo drugo astronomsko putovanje s našom učiteljicom.

mala škola astronomije zvjezdanog sela mosor

astronomska ljetna škola zvjezdarnice zagreb