Dana 24. travnja 2025. godine učenici su posjetili Park znanosti u Oroslavlju te slatkovodni akvarij Aquatika u Karlovcu pod vodstvom učiteljica Ane Šuljić (4.a), Ive Gligora Oštarić (4.b), Darine Orlić (4. razred PŠ Kolan) te Lucije Datković (3. i 4. razred PŠ Zubovići).
Nakon ugodne i edukativne vožnje od Novalje do Oroslavlja učenici su naučili sve o izgledu gorskog i brežuljkastog zavičaja, posebnostima tih zavičaja, plemićkim obiteljima koje su vladale tim teritorijima te načinom života njihovih obitelji.
Nakon dolaska u Oroslavlje učenici su započeli svoju znanstvenu avanturu. Projekt Park znanosti zamišljen je s ciljem promocije znanosti i znanja, a vođen idejom opremanja površina interaktivnim edukativnim sadržajima. Učenici su naučili razgovarati na udaljenosti od 20 metara pomoću zvučnih zrcala, u spirali adaptacije zavrtili su svoju percepciju, upoznali impulsno njihalo, pokrenuli ples Newtonovih kuglica te promatrali spuštanje kuglica niz tobogan i upoznali inerciju.
Nakon edukativnog i zabavnog obilaska slijedila je radionica – Izrada njihala. Učenici podijeljeni u više ekipa izrađivali su svoje njihalo te su uz timski rad i suradnju izradili svoje prvo njihalo. U Parku znanosti proveli su dva sata učeći i aktivno istražujući, kreativno se izražavajući kroz igru i zabavu. Upoznali su znanost na zabavan način.
Nakon Parka znanosti uputili smo se na kratki odmor i ručak. Puni energije krenuli smo za Karlovac. Vožnju do Karlovca iskoristili smo na najbolji mogući način. Učenici su čuli sve o Karlovcu kroz povijest, njegovom smještaju i posebnostima. Po dolasku u Karlovac posjetili smo Aquatiku – slatkovodni akvarij u Karlovcu.
Karlovački slatkovodni akvarij smješten je uz desnu obalu rijeke Korane. Objekt je ukopan, a s vanjskih strana nasut zemljanim nasipima. Izložbeni postav akvarija je prikaz flore i faune hrvatskih rijeka i njihovih ekosustava, geološke prošlosti te tradicijske kulture i povijesti porječja četiriju karlovačkih rijeka. Postav prikazuje tok krške rijeke – riječnu floru, faunu i njezinu bioraznolikost. Učenici su se upoznali i sa endemskim vrstama, te stranim invazivnim vrstama riba.
Puni znanja i dojmova u večernjim satima vratili smo se kući.












